مزایا و معایب طراحی وبسایتهای داینامیک
 
طراحی سایت داینامیک امروزه بسیار محبوب شده و به مدیران سایت ها قدرت فراوانی برای ویرایش و بروز رسانی اطلاعات می دهد.
 
صفحه داینامیک صفحه ای است که در پاسخ به درخواست کاربر ایجاد می گردد و بیشتر محتوای آن از یک پایگاه داده فراهم می شود. این گونه از صفحات، این امکان را به مدیران سایتها میدهد تا اطلاعات سایت را به سادگی بروز رسانی کنند زیرا به جای تغییر چند صفحه، فقط اطلاعات پایگاه داده به روز رسانی می شود.
 
در طراحی سایتهای داینامیک از تکنولوژی هایی نظیر دات نت، Perl، Cold Fusion، JSP، ASP و PHP استفاده می شود؛ و پیاده سازی آن به گونه ای است که در حقیقت صفحه ای وجود ندارد و تنها با درخواست کاربر ایجاد می گردد.
 
آدرس صفحات داینامیک اغلب دارای علامت سوال (?) است؛ همینطور وجود علامتهای % ، = ، +، $ یا & در یک آدرس می تواند بیانگر داینامیک بودن آن باشد که به تمام علامتهای بعد از ؟، Query String می گویند. برای مشاهده یک نمونه از صفحات داینامیک، در گوگل کلمه ای را جستجو کنید؛ صفحه نتایج جستجو، یک صفحه داینامیک می باشد.
 
طراحی سایت به صورت داینامیک از دیدگاه کاربران فوق العاده است اما از دیدگاه موتورهای جستجوگر مشکلاتی را نیز به همراه دارد که در زیر به آن اشاره شده است.
 
معایب طراحی سایتهای داینامیک
تنها مشکل طراحی سایتهای داینامیک اینست که به اندازه سایتهای استاتیک، گوگل فرندلی نیستند و برخی از موتورهای جستجو قادر به ایندکس نمودن آن نمی باشد و یا فقط برخی از صفحات آن را ایندکس می کنند. زیرا برای ایجاد صفحات داینامیک، می بایست یکسری متغیر انتخاب یا تکمیل شود سپس دکمه ثبت کلیک شود؛ و از آنجا که صفحه ای حقیقی وجود ندارد؛ در نتیجه ممکن است رباتهای موتورهای جستجو قادر به خواندن این گونه از صفحات نباشند.
 
برخی از طراحان وب، صفحات داینامیک را طوری پیاده سازی می کنند که موتورهای جستجو امکان دسترسی به آنها را ندارند زیرا توانایی فراهم کردن متغیرهای لازم برای ساخته شدن آن صفحات را در اختیار ندارند.

مجموعه مقالات طراحی وب سایت

ابزار طراحی وب

سئو SEO

whatsapp