چگونه یک شغل خوب در حوزه امنیت IT داشته باشید

متخصص امنیت IT یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در حوزه صنعت IT است. تقاضا برای حرفه‌ای‌ها و متخصصان امنیت اطلاعات بسیار بالا است. معمولا حقوق متخصصان امنیت شبکه بیشتر از افرادی است که در سایر بخش‌های صنعت IT مشغول به کار هستند.

در این مطلب 5 راه تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه امنیت IT را به شما معرفی می‌کنیم.

امنیت شبکه

1- تا جایی که می‌توانید در خصوص امنیت IT مطالعه کنید

درباره محافظت از اطلاعات، تضمین اطلاعات، محرمانه بودن، یکپارچگی داده‌ها، تست نفوذ، رمزگذاری، دفاع عمیق و سایر موضوعات مرتبط با آن مطلب بخوانید. اگر خواندن اینگونه مطالب برای شما جذابیتی ندارد، پس احتمالا تمایلی به ادامه حرفه کاری خود در حوزه امنیت IT ندارید.

2- به‌دنبال تحقیق و مطالعه و کسب یک مدرک پایه در حوزه امنیت باشید

کسب مدارک شخصی در حوزه امنیت IT بیشتر از هر حوزه دیگری در فناوری در داشتن آینده کاری موفق تأثیر دارد. کار خود را با یک مدرک پایه مانند +CompTIA's Security شروع کنید. این مدرک در صنعت IT کاملا شناخته شده است و تبدیل به یکی از نیازهای ضروری و اصلی برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی که به دنبال استخدام متخصصان امنیت IT هستند شده است.

3- یک آزمایشگاه امنیتی برپا کنید

با خواندن کتاب چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. اما برای کسب تجربه عملی باید محیطی داشته باشید که بتوانید با خیال آسوده آزمایش کنید. پس سعی کنید برای خودتان یک آزمایشگاه با کامپیوترهای قدیمی، یک روتر یا سوییچ ارزان و برخی از ابزار رایگان و منبع باز امنیتی بسازید. حتی می‌توانید از ابزار مجازی‌سازی رایگان مانند VirtualBox شرکت اوراکل برای تست کامپیوترهای مجازی استفاده کنید. منطقی نیست که بخواهید ابزار هک را روی شبکه کارفرمای خودتان تست کنید. روتر معمولا یک سوییچ شبکه، فایروال، سرور DHCP و سایر ویژگی‌های تعبیه شده در خود را دارد که به شما کمک می‌کند تا امنیت را یاد بگیرید و تست کنید.

4- برای اخذ مدرک پیشرفته مانند CISSPاقدام کنید

خیلی از کارجویان مدارک ابتدایی را در اختیار دارند، اما گروه کوچک‌تری هستند که مدارک پیشرفته‌تر مانند CISSP، CISM و GSLC را کسب کرده‌اند. کتاب‌های عالی و منابع رایگان زیادی در وب هست که برای کسب دانش به‌صورت خودآموز در دسترس است.

5- با انجام کارهای داوطلبانه و کارآموزی در زمینه امنیت IT تجربه کسب کنید

هیچ جایگزینی برای تجربه نیست، حتی اگر تحصیلات و مدارک سطح بالا داشته باشید. در دانشگاه خود دنبال یک متخصص حرفه‌ای در زمینه امنیت IT باشید و از او بخواهید شما را به‌عنوان دستیار خود انتخاب کند. اگر بتوانید خودتان را نشان دهید ممکن است به شما پیشنهاد استخدام تمام وقت داده شود. حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، توانسته‌اید تا فاکتور تجربه را به رزومه خود در حوزه امنیت IT اضافه کنید.

آموزشگاه شبکه

مجموعه مقالات علم و فناوری

دنیای تکنولوژی

میکروسافت آفیس

موبایل

سیستم عامل و ترفندها

مشاهیر علمی جهان

whatsapp